søndag 10. januar 2010

Så smiler jeg til livet igjen

og får stort sett et smil tilbake :)

I dag har det smilet vært så stort at jeg har problemer med å sove. Så jeg skriver litt istedet.



Jula gikk som vanlig litt for fort, men jeg hadde noen hærlige fridager og fikk noen kjempekoselige kvelder sammen med ei venninne fra ungdomsskolen. Det er helt utrolig hvor lett det var å få den gamle kontakten og fortroligheten som var på den tiden. Ser et godt vennskap fremover..



Og så har jeg hatt mange deilig intense kvelder foran PC en med min nye kjæreste i andre enden :) Ja, han har fått den statusen nå, etter ei helg jeg var på besøk hos han før jul.

Vi trodde vi skulle ha helga for oss selv, barna hans var hos mora, og vi skulle bare låse kose oss. Som sagt så gjort, vi var på shopping, ute og spiste og kosa oss hjemme i leiligheta hans.

Vi hadde ei fantastisk helg helt til søndags morgen, eller kanskje litt utpå, da ringte det på døra. Inn kom hans eks som hadde hørt "på byen" at han hadde funne seg ny dame, så hun skulle bare komme innom for en prat.

Og prate det gjor ho!! Herregud at det går an!!
Jeg følte meg som når jeg gikk på barneskolen og hadde gjort noe galt. Her ble ordensreglene lest opp på rams.

Jeg ikke lov å komme på besøk når barna er der, deres felles venner er ikke mine så de må vi holde oss unna og hvis det blir på tale med barn må jeg huske på at han har to fra før som også har krav på arv...

Jah! Det var nå de reglene jeg huska..



Hva i all verden er det som får jenter/damer til å oppføre seg som furier når eksen finner en ny dame?? Jeg vet at dette ikke er et enestående tilfelle.

Hadde hun innerst inne håpa at de skulle komme sammen igjen etter snart et år, og så kom jeg og ødela? Eller er det bare et ønske om å bestemme over andres liv?

Jeg har forståelse for at hun ikke vil at vi skal trekke barna inn i et forhold for tidlig, det hadde vi uansett ikke tenkt å gjøre. Men å komme sånn på søndags formiddag og lekse opp for oss, det skjønner jeg ikke.

Det var nesten så jeg ble flau på hennes vegne.

Vi fikk ho nu ut døra, sa at vi venta besøk, men det var ikke noen artig opplevelse.

Heldigvis hadde vi flere timer på oss til å gjenskape den gode stemningen før jeg måtte kjøre hjem :)

Og så har vi hatt mange koselige chattestunder etterpå.



Og i dag kom "det store smilet" som holder meg våken! Han kommer hit!!
Ikke bare for ei helg, nei han skal jobbe her ei hel uke :) Det blir to hele helger og ei arbeidsuke.
Jeg blei så glad da han sa det, det er så ufattelig at vi får være i lag så lenge. Og så er det så mye jeg har lyst at vi skal gjøre i lag, så mye jeg vil vise han.
Gleder meg som en liten unge:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar