søndag 24. januar 2010

Raskt og stramt

Jeg har kjøpt pilatesball.
I et øyeblikks svakhet fant jeg ut at jeg skulle begynne å trene. Og hva er vel bedre enn å trene hjemme i sin egen stue? Så har jeg jo hørt at pilates, det gir raskt en stram og fin kropp.
Og det vil jo Cybervenn ha:) Raskt og stramt, kan det bli bedre?
Som sagt så gjort.
Pilatesballen ble anskaffet, en stor og blå, sammen med noe reimer og strikk som skulle gi flere muligheter i treningen. Jeg skyndte meg hjem, og satte på den medfølgende DVD-plata. Jo det her så jo greit ut. Raskt og stramt.
Dama på filmen gjorde mageøvelser i en jevn, rytmisk bevegelse. LETT!

Har dere noen gang ligget på rygg på en stor ball, med tærne i gulvet mens dere tar situps i en jevn rytmisk bevegelse?
Det har jeg prøvd..
Den store blå ville slettes ikke samarbeide. Den lå ikke i ro slik som den rosa ballen dama på filmen hadde. Neidda, den blå ville både hit og dit, og var slettes ikke med på min målsetting om rask og stram.
Det var som om den ville demonstrere at her er Cybervenn mer på et nivå med treg og slapp.

Etter en halvtime ga jeg opp, da hadde jeg greid tre situps på rad uten at den blå trilla vekk.
Helt utslitt sparka jeg ballen bort i en krok, og satte meg i godstolen og skulte på den.
Slemme blå!

Slik er stillingen nå. Den blå ligger i en krok og triumferer og jeg skuler tilbake. Sånn har det vært i to dager nå.

Skal nok finne en måte å ta rotta på den, og har ikke gitt opp mitt mål om raskt og stramt :)

7 kommentarer:

  1. Vel, jeg ønsker deg lykke til.

    SvarSlett
  2. Takk, med mindre jeg knekker blå-ball-koden snart kommer jeg til å trenge det :)

    SvarSlett
  3. Min blå ball står trygt lagret under skrivebordet, og det kan jeg fortelle deg, når den står der blir man verken slank eller stram, men den er en utmerket fothviler!

    SvarSlett
  4. ja, regner med jeg kommer til å lete etter alternative bruksområder etter hvert jeg også. Har noen manualer som fungerer godt som støvsamlere i boden :)

    SvarSlett
  5. Min er sammenknøvlet i bokhyllen som en påminnelse om at trening må finnes sted på treningssenteret for slike godmatræver som meg.

    SvarSlett
  6. ...og min blå ball ligger på en hylle på kottet, og der ligger den jommen godt. Ballen funker ikke på parkett er min erfaring, altfor glatt. Kan umulig være at jeg rett og slett ikke får det til ;)

    SvarSlett
  7. takk for gode tips. Både til bruk og gjenbruk..
    skal gjøre et nytt forsøk, på gulvteppet denne gangen

    SvarSlett