torsdag 29. oktober 2009

Å holde kontakt

Jeg har aldri vært flink til å holde kontakt med gamle venner.
Venner jeg hadde gjennom oppveksten helt opp til ungdomsskolen er blitt erstattet med venner fra videregående. De fra videregående er blitt erstattet av venner fra høyskole, jobb, ny jobb og så videre.

Selv bestevenninnen fra skoletiden har jeg ikke greid å opprettholde kontakten med. Og vi hang sammen hele tiden. "Tuppen og Lillemor" på en måte. Jeg hadde forventet å møte henne på 20-års jubileet for ungdomsskolen. Men hun var ikke der. Husker alle de overraskede ansiktsuttrykkene da jeg spurte etter henne. "Vet ikke du?"
"Alle" hadde visst forventet at vi skulle komme i lag og være i lag hele tiden akkurat som vanlig.

Men nå har vi tatt opp kontakten igjen, det er mange år siden sist, men vi begynner allerede å finne tilbake til den gamle tonen.
Vi har allerede begynt å planlegge deler av julen i lag :) Det kommer til å bli kjempekoselig.... Et par sene kvelder med god mat, rødvin og god gammeldags venninneprat, vil nok gjøre seg.

Vi er begge enig om at NÅ skal vi holde kontakten livet ut :)

Det er vel slik at et godt vennskap tåler det meste, så kanskje det overlever 20 år uten kontakt også.

I allefall har vi mye å ta igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar